reklama
kategoria: Zakupy
30 maj 2024

W tym roku, po raz pierwszy od trzech lat, mniej osób wykazało zainteresowanie grillowaniem

zdjęcie: W tym roku, po raz pierwszy od trzech lat, mniej osób wykazało zainteresowanie grillowaniem / fot. PAP
fot. PAP
56 proc. ankietowanych zaplanowało w tym roku udział w imprezie grillowej, co oznacza spadek po raz pierwszy od 2021 roku - wynika z badania dotyczącego zainteresowania Polaków grillowaniem. Spośród wiktuałów najczęściej kupowana jest kiełbasa, pieczywo i piwo.
REKLAMA

Jak poinformowała firma Inquiry, w tym roku po raz pierwszy od 2021 r. odnotowano niewielki spadek zainteresowania udziałem w imprezie z grillem. Wśród głównych powodów rezygnacji z takich spotkań wymieniono brak odpowiedniego miejsca oraz inne plany na weekend.

Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego przez Inquiry, zamiar zorganizowania w tym roku u siebie imprezy grillowej zadeklarowało 56 proc. ankietowanych, tyle samo badanych wskazało, że wybierze się na grilla do rodziny lub znajomych. Natomiast 20 proc. respondentów nie przewidywało spędzania w ten sposób wolnego czasu.

Z danych ankietowych wynika, że średnia kwota przeznaczona na jednorazowe zakupy grillowe w tym roku wyniosła 274 zł. To - zauważono - niewielka zmiana w stosunku do maja 2023, ale bardzo duża w porównaniu do badania w 2021 r., kiedy średnie wydatki wynosiły 186 zł.

W publikacji zaznaczono, że miłośnicy grillowania zaopatrują się przede wszystkim w Biedronce, która cały czas jest wśród respondentów najczęściej wybieranym sklepem, w którym realizują zakupy na grilla. Popularność tej sieci nieco jednak spadła - wskazało ją 63 proc. w porównaniu do 68 proc. w 2021 r. Zyskała natomiast sieć Dino, którą wybrało 24 proc. badanych w porównaniu do 16 proc. w 2021 r.

Z deklaracji respondentów wynika, że najczęściej na grilla kupują kiełbasę - 86 proc. wskazań, pieczywo - 70 proc. oraz piwo 68 proc. Na kolejnych miejscach znalazło się świeże mięso - 62 proc. oraz warzywa 52 proc. Niemal połowa respondentów kupuje gotowe produkty na grill (np. marynowane mięso). Popularne są również napoje bezalkoholowe - 44 proc. Rzadziej kupowane są ryby - 15 proc. wskazań, wino - 15 proc. czy przetwory warzywne - 12 proc.

„Polacy wyraźnie wierni są +klasyce+, czyli produktom takim jak kiełbasa i piwo. Zakupy przeważnie planujemy - duże znaczenie odgrywa w tym przypadku przygotowana z myślą o grillowaniu oferta sklepów oraz promocje, z których chętnie korzystamy. Spora część grillujących sprawdza ofertę zanim uda się na zakupy. To ważna informacja dla producentów i sieci" – oceniła Agnieszka Górnicka z Inquiry, cytowana w informacji.

Inquiry jest polską agencją badań rynku. Od 2019 r. współpracuje z międzynarodową firmą YouGov, będąc jej wyłącznym przedstawicielem w Polsce.

Badanie zostało zrealizowane w kwietniu 2024 r. na reprezentatywnej próbie 1002 dorosłych Polaków (sondaż online na panelu YouGov). (PAP)

gkc/ mmu/

PRZECZYTAJ JESZCZE
Materiały sygnowane skrótem „PAP” stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez [nazwa administratora portalu] na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.
pogoda Lipsko
3.1°C
wschód słońca: 07:18
zachód słońca: 15:29
reklama

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Lipsku

kiedy
2025-01-17 19:00
miejsce
Szkoła Muzyczna I stopnia, Sienno,...
wstęp biletowany