Mieszkanka Lipska straciła 24 tys. zł w oszustwie
Oszustwo na pracownika banku w gminie Lipsko
Policja prowadzi postępowanie w sprawie oszustwa, którego ofiarą padła 60-letnia mieszkanka gminy Lipsko. Podczas rozmowy telefonicznej osoba podająca się za pracownika banku przekonała kobietę, że środki na jej rachunku są zagrożone i w celu ich zabezpieczenia poprosiła o wykonanie przelewu na wskazane konto. Wprowadzona w błąd mieszkanka przelała 24 000 zł i straciła swoje oszczędności.
Funkcjonariusze apelują o zachowanie ostrożności. Pracownicy banków nigdy nie proszą o wykonywanie przelewów, podawanie danych logowania ani instalowanie dodatkowych aplikacji. W przypadku podejrzeń należy przerwać rozmowę i samodzielnie skontaktować się z bankiem, korzystając z numeru podanego na stronie instytucji lub w umowie.
Policja apeluje o ostrożność i czujność. Nie wykonuj przelewów ani nie przekazuj danych na prośbę telefoniczną - KPP w Lipsku
Trwają czynności wyjaśniające prowadzone przez policję. Osoby, które mogą mieć informacje istotne dla śledztwa, proszone są o kontakt z najbliższą jednostką policji.
źródło informacji: St. asp. Monika Karasińska / policja.pl





